Steam kripto işlemlerini ve NFT oyunlarını platformundan neden yasakladı?

Bugün erken saatlerde, video oyunu geliştiricisi Valve, Steam platformundan tüm NFT’leri ve kripto para ile ilgili oyunları yasakladı. Steam, günlük 25 milyon eşzamanlı oyuncunun yanı sıra binlerce oyundan oluşan bir katalog içeren, dünyanın en büyük video oyun platformlarından biridir.

Büyütmek için resme tıklayın

Steam, mağazasından kripto ile ilgili tüm ürünleri kaldırıyor

Bugün erken saatlerde, yeni güncellenen Steam yönergeleri, platformun artık “ kripto para birimleri veya NFT alışverişi yapan veya izin veren blok zinciri teknolojisine dayalı uygulamaları” desteklemeyeceğini ve yayınlamayacağını belirtti.

Valve’in konumunu ve Steam’in dijital ekonomilerini anlamak

Şüphesiz Valve, bugüne kadarki en sağlam oyun ekonomilerinden bazılarını inşa etmede öncüdür. Counter Strike: Oyun yapımcısının tartışmasız en başarılı franchise’ı olan Global Offensive, oyuncuların sanal öğeleri gerçek parayla satın alabileceği, satabileceği ve takas edebileceği gelişen bir dijital ekonomiye sahiptir.

Dolaşımdaki 700 milyondan fazla ürün ve ikincil pazarlarda 14 milyar doları aşan piyasa değeri ile oyuncular bu sanal görünümlere hayran oluyor.

TalkEsport’a göre, bugüne kadar satılan en pahalı ürün 150.000 dolardı. Özünde, bu sanal öğeler, takas edilemeyen tokenlara çok benzer. Bir öğe satın aldıktan sonra, söz konusu öğe, NFT’lerin aksine merkezi bir şekilde de olsa sizindir.

Steam Marketplace’te her yıl milyonlarca sanal takas gerçekleşir. Kaynak: SCM

Peki ne veriyor? NFT’ler ve blok zincir teknolojisi, Valve’in halihazırda var olan dijital ekonomileri için yeni çözümlerdir – o halde oyun geliştiricisi neden aktif olarak onu yasaklamaya çalışsın? Cevap oldukça basit. Valve’ın sahibi olduğu ve işlettiği merkezi bir platform olan Steam marketplace, kullanıcılarına dijital ürünlerini para karşılığında alıp satmalarına olanak tanır.

Ancak buradaki sorun, paranın başkasına aktarılamamasıdır. Daha çok, kullanıcıların resmi mağazadan diğer pazar ürünleri veya oyunları satın alabilecekleri mağaza kredisine benzer. Teknik olarak konuşursak, bu kalemlerin arkasında “gerçek” bir parasal değer olmadığı anlamına gelir.

NFT’ler ve kriptoyla ilgili oyunlar, gelişen dijital ekonomileri ve pazarı menkul kıymetler etiketine girebileceğinden Valve için yasal bir risk oluşturuyor.

CSGO’nun 2016’daki patlamasının zirvesinde, dünyanın dört bir yanındaki düzenleyiciler Valve’i yoğun bir şekilde inceledi ve dijital ekonomilerinin büyümesini engellemekle tehdit etti. Bu riskler söz konusu olduğunda, Steam’in neden platformunda NFT ve blockchain odaklı video oyunlarını artık desteklemediği oldukça açık.

Valve’in resmi bir açıklama yapıp yapmayacağı henüz belli değil. Bununla birlikte, oyun geliştiricisinin, takas edilemeyen token (NFT) ve oyna-kazan oyunları hakkında daha fazla  netlik elde edene kadar tutumunu değiştirmesi pek olası değil gibi duruyor.

16 Eki 2021 - 13:46 - Kripto Para


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Popüler Ekonomi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Popüler Ekonomi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Popüler Ekonomi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Popüler Ekonomi değil haberi geçen ajanstır.